Travelgenio

Usein kysyttyjä kysymyksiä

Kymmenen useimmin kysyttyä kysymystä

1 - Milloin saan toisen vahvistussähköpostin?

Kun teet oston sivustollamme, saat automaattisen sähköpostin, joka sisältää tarkempia tietoja varauksestasi. Tarkista, että tiedot ovat oikein.  Jos näin ei ole, ota yhteyttä asiakaspalveluun.

Seuraavien 24 tunnin kuluessa saat toisen sähköpostin, joka käsittelee jo myönnettyä varaustasi. Tämä sähköpostiviesti sisältää e-liput ja kaikki matkaasi varten tarvittavat tiedot. On suositeltavaa tulostaa tämä elektroninen lippu ja pitää se tallessa koko matkan ajan. Tarkista aina roskapostikansiosi, ja jos et saa meiltä viestiä 24 tunnin kuluessa, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

2 - Miten teen lähtöselvityksen verkossa?

Verkossa tehtävä lähtöselvitys säästää aikaa lentokentällä, koska sinun ei tarvitse jonottaa lähtöselvitystiskeille. Suurin osa lentoyhtiöistä antaa sinulle mahdollisuuden tehdä lähtöselvityksen 24–28 tuntia ennen lentosi lähtöä tai suoraan lentokentälläVarauskoodi, jonka tarvitset tätä varten, on sama, joka on annettu e-lipussasi seuraavasti: Lentoyhtiön koodi

3 - Sisältääkö varaukseni matkatavarat?

Sallittu matkatavaramääräsi näytetään verkko-oston toisessa vaiheessa.  Valittujen lentojen vieressä on matkalaukkukuvake. Jos tämän kuvakkeen yläpuolella on punainen valintamerkki, matkasuunnitelmasi kyseiseen osaan ei sisälly matkatavaroita. Jos yksittäinen salkku on näkyvissä, ottaa mukaan yhden kirjattavan matkalaukun, tavallisesti 23 kilon painoisen, mutta tämä riippuu lentoyhtiöstä.  Jos kaksi matkalaukkua on näkyvissä, voit ottaa mukaan kaksi kirjattavaa matkalaukkua, ja niin edelleen.  Muista, että käsimatkatavarat sisältyvät aina lippuusi.  Jos sinun täytyy lisätä matkatavaroita, ota yhteyttä suoraan lentoyhtiöön. Suosittelemme, että tarkistat asian lentoyhtiön nettisivuilta tai puhelimitse asiakaspalvelusta.

4 - Haluan muuttaa varaustani. Mitä minun pitää tehdä?

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Me autamme sinua pyyntösi kanssa ja kerromme sinulle ehdoista lentolippusi hinnasta riippuen.  Muista, että useimmat hinnat eivät salli peruuttamista, minkä vuoksi on suositeltavaa hankkia peruutusturva plus -vakuutus varausta tehdessäsi.  Sen avulla voit peruuttaa varauksesi mistä tahansa syystä.

5 - Haluan peruuttaa varaukseni. Mitä minun pitää tehdä?

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Me autamme sinua pyyntösi kanssa ja kerromme sinulle ehdoista lentolippusi hinnasta riippuen.  Muista, että useimmat hinnat eivät salli peruuttamista, minkä vuoksi on suositeltavaa hankkia peruutusturva plus -vakuutus varausta tehdessäsi.  Sen avulla voit peruuttaa varauksesi mistä tahansa syystä.

6 - Mitä maksutapoja voin käyttää?

Turvallisin ja helpoin tapa maksaa varauksestasi on luotto- tai pankkikortti. Suojatut palvelimemme hyväksyvät kaikenlaisia luotto- ja pankkikortteja. Kaikki maksutiedot on suojattu SSL-protokollalla. SSL (Secure Socket Layer) -teknologia takaa maksutietojesi luottamuksellisuuden salauksella. Näin ollen sivustollamme suoritetut maksut ovat 100 % turvallisia.

7 - Hallinnolliset maksut ja lipun myöntämiskulut. Milloin nämä kulut laskutetaan? Hyvitetäänkö niitä?

Muutoksista ja peruutuksista peritään 30 € maksu matkustajaa kohti. Tämä maksu peritään lentoyhtiön sinulta mahdollisesti perimien maksujen lisäksi (paitsi lapsista, jotka ovat alle 2 vuoden ikäisiä lennon lähtöpäivänä). Maksua ei hyvitetä missään tilanteessa ja riippumatta käyttäjän valitsemasta lentolipun hinnasta.  Jos asiakas tekee muutoksia hintojen niitä salliessa, nämä hallinnolliset kulut voidaan veloittaa uudelleen.

8 - Lentoyhtiö on tehnyt muutoksia lentoaikoihini. Mitä minun pitää tehdä?

Jos olet saanut ilmoituksen lentoaikojesi muutoksista, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme ja kertoa meille, onko lentoyhtiön tarjoama matkasuunnitelma oikea ja vastaako se tarpeitasi. Muista, että tällaiset muutokset eivät ole meistä riippuvaisua. Voit myös ottaa yhteyttä suoraan lentoyhtiöösi, jos haluat löytää vaihtoehtoisen matkasuunnitelman.  Suosittelemme, että otat yhteyttä suoraan lentoyhtiöön viimeistään 72 tuntia ennen lennon lähtöä.

9 - Lentooni kuuluu välilasku Yhdysvalloissa. Tarvitsenko viisumin? Mitä matkustusasiakirjoja tarvitsen?

Suosittelemme, että tarkastat asian suoraan maasi Yhdysvaltain suurlähetystöstä, sillä vaatimukset vaihtelevat kansalaisuudestasi riippuen. Yhdysvaltoihin on kolmenlaisia viisumeita: turisti-, työ- ja opiskelijaviisumi.

Vaatimukset turistiviisumille ovat:

 

EU-kansalaiset

Päästäkseen Yhdysvaltoihin oleskellakseen siellä alle 90 päivää, EU-kansalaiset eivät tarvitse viisumia. He tarvitsevat vain koneella luettavan passi.

12 tammikuuta 2009 alkaen seuraava lomake on täytettävä viimeistään 72 tuntia ennen saapumista Yhdysvaltoihin. Lomake on täytettävä kaikkien matkustavien henkilöiden puolesta, mukaan lukien lapset.

Yllä mainitut edellytykset (koneluettava passi ja täytetty matkustuslupalomake) koskevat seuraavien maiden kansalaisia:

Saksa, Andorra, Australia, Itävalta, Belgia, Brunei, Etelä-Korea, Tanska, Slovakia, Slovenia, Viro, Suomi, Ranska, Unkari, Islanti, Irlanti, Italia, Japani, Latvia, Liechtenstein, Liettua, Luxembourg, Malta, Monaco, Uusi-Seelanti, Norja, Alankomaat, Portugali, Iso-Britannia, Tšekin tasavalta, San Marino, Singapore, Ruotsi, Sveitsi.

 

Latinalaisen Amerikan maat

Jos olet Latinalaisen Amerikan maan kansalainen, löydät tietoa matkavaatimuksista oman Yhdysvaltain suurlähetystösi verkkosivustolta. Seuraavassa on tärkeimpien suurlähetystöjen virallisten verkkosivustojen luettelo.

 

Matkustaessasi Yhdysvaltoihin, sinulla on oltava voimassa oleva passi, joka kuuluu yhteen seuraavista ryhmistä:

  • Koneluettava passi myönnetty/uusittu/jatkettu ennen 26. lokakuuta 2005.
  • Koneluettava passi myönnetty/uusittu/jatkettu 26. lokakuuta 2005 – 25. lokakuuta 2006, jonka tunnistussivulla on digitalisoitu kuva. Tällaisten passien haltijoiden ei tarvitse hankkia uutta sirupassia.
  • Koneluettavassa passissa, joka on myönnetty/uusittu/jatkettu 26. lokakuuta 2006 jälkeen, on oltava tunnistussivun tiedot sisältävä siru.

 

Jos sinulla on muuta kysyttävää, käy Yhdysvaltain suurlähetystön sivustolla: http://travel.state.gov/content/travel/english.html

10 - Miten pyydän laskua?

Jos olet jo tehnyt varauksen ja maksanut siitä, voit pyytää laskun asiakaspalvelumme kautta. Tätä varten sinun pitää kertoa meille varauskoodisi ja laskun tiedot (nimi, alv-tunnus, osoite).